Výmena rozvodov a spojkových sád
Pri výmene dbáme na to, aby sme dodržovali predpísané postupy a uťahovacie momenty. Okrem servisných manuálov používame aj špeciálne aretačné/montážne prípravky a meracie prístroje.
Investujeme nemalé finančné prostriedky do týchto manuálov v záujme skvalitnenia našej práce.
Montujeme kvalitné nemecké sady INA alebo Continental Contitech. Ak je súčasťou rozvodov aj vodné čerpadlo alebo je umiestnené tak, že jeho výmena výžaduje demontáž rozvodov meníme ho spolu s rozvodmi.
Nesprávne nastavené alebo nevymenené rozvody môžu mať za následok:
Nesprávne časovanie ventilov
Vysoká spotreba
Nízky výkon
Problémy so štartovaním
Totálna deštrukcia motora
Demontáž a montáž spojky je spojená s množstvom iných úkonov. Manuály výrobcu okrem iného predpisujú presné technické parametre (uťahovacie momenty skrutkových spojov, postupy demontáže, …)
Špeciálne pri samonastaviteľných spojkách SAC (Self Adjustment Clutch) je potrebné použitie prípravkov aby nedošlo k poškodeniu spojky už pri jej montáži.
Časté poruchy spojkového systému:
Spojka zaberá príliš vysoko
Stvrdnutý spojkový pedál
Prešmykovanie spojky
Ťažké radenie rýchlostných stupňov
Divný hluk na neutrál
Rachot ak zošlápnete spojkový pedál
Otázky a informácie
– kým auto prejde 100 kilometrov rozvodový remeň alebo reťaz sa otočí približne 90 tisíc krát
– pri 4000 ot./min. každý jeden ventil sa otvorí a zavrie 2000 krát za minútu
– vodné čerpadlo sa počas zimných mesiacov ohreje z -20°C na +90°C za niekoľko minút
Každý výrobca stanovuje výmenu rozvodov počtom najazdených kilometrov, alebo rokmi. U remeňov je to vo väčšine skôr ako u reťazí.
– Pri rozvodových remeňoch sa zvačša udáva interval výmeny rozvodov každých 90-120 tisíc km alebo po 5. rokoch