Servis klimatizácií
Kompletný servis klimatizácie oboch typov chladív R134a, R1234yf
Naše zariadenie TEXA 780R BI-GAS spĺňa normy na servis a diagnostiku obidvoch chladív typu R134a ale aj na nové chladivo R1234yf ( HFO–1234yf ).
Zariadenie nemá problém ani s hybridnými/elektrickými automobilmi, ktoré používajú špeciálny POE olej.
Chladivá používané v automobiloch
Starý typ chladiva R134a
Používané v automobiloch do roku 2011 – s výnimkou do roku 2016
Kompletný servis klimatizácie zahŕňa:
napojenie zariadenia na systém
úplné odsatie starého chladiva a oleja
vákuovanie systému
vákuová skúška tesnosti
vstreknutie nového oleja a UV farbiva do systému
naplnenie chladivom R134a
test tlaku a funkcie klimatizácie
meranie účinnosti chladenia
tlač protokolu o naplnení klimatizácie
Nový typ chladiva R1234yf ( HFO–1234yf )
Začalo sa používať od 1.1.2011 podľa legislatívneho nariadenia EU kvôli zníženiu skleníkových plynov v atmosfére.
Kompletný servis klimatizácie zahŕňa:
napojenie zariadenia na systém
úplné odsatie starého chladiva a oleja
vákuovanie systému
vákuová skúška tesnosti
vstreknutie nového oleja a UV farbiva do systému
naplnenie chladivom R1234yf
test tlaku a funkcie klimatizácie
meranie účinnosti chladenia
tlač protokolu o naplnení klimatizácie
Otázky a informácie
ALFA ROMEO | 4C | |
BMW | i3, i8, rada 7 | |
CADILLAC | XTS | |
CHEVROLET | MALIBU, TRAX/TRAKER, SPARK | |
CHRYSLER | 300 | |
CITROEN | C4 CACTUS, C4 PICASSO, ELYSEE | |
FERRARI | LA FERRARI | |
FIAT | 500X | |
FISKER | KARMA | |
FORD | C-MAX, FOCUS, NUGGET, TOURNEO, TRANSIT CUSTOM | |
HYUNDAI | i10, i20, i30, ix45, SANTA FE | |
JAGUAR | XK X150 | |
JEEP | RENEGADE, CHEROKEE, GRAND CHEROKEE | |
INFINITY | Q50 | |
KIA | CARENS, CEED, CERATO, OPTIMA, SORENTO, SOUL | |
LAND ROVER | DISCOVERY SPORT, RANGE ROVER EVOQUE L538, RANGE ROVER, RANGE ROVER SPORT | |
LEXUS | GS, NX, RC F | |
MASERATI | QUATTRO PORTE | |
MG | 3 | |
MAZDA | CX-3, CX-5, 2, MX 5 | |
MITSUBISHI | SPACE STAR, MIRAGE | |
NISSAN | PATHFINDER,X-TRAIL, QASHQAI, NOTE, PULSAR | |
OPEL | ADAM, CASCADA, MOKKA | |
PEUGEOT | 301, 308 | |
RENAULT | TWINGO, ZOE | |
SUBARU | BRZ, IMPREZA, FORESTER, OUTBACK, XV | |
SUZUKI | SX4, S-CROSS, SWIFT SPORT | |
VOLVO | XC90 | |
TOYOTA | GT86, YARIS HSD, PRIUS PLUS | |
ŠKODA | FABIA od 5/2017, SUPERB od 5/2017 | |
VOLKSWAGEN | od 10/2016 | |
SEAT | od 10/2016 |
Ak chcete zabezpečiť čo najdlhšiu životnosť klimatizácie, zachovať jej plnú funkčnosť a zároveň maximálnu čistotu odvzdušia, treba myslieť na pravidelný servis klimatizácie. V každej klimatizácii ubúda chladivo (ročne to môže byt 10-15%), olej a následne klesá aj účinnosť klimatizácie. Je to dlhodobý proces a preto ho až tak nevnímame.
Ak klimatizácia nepracuje s dostatočnou účinnosťou tak jednoducho otočíme regulátor teploty viac do modrej polohy, pokiaľ máte digitálnu klímatizáciu všetko za Vás spraví automatika. Začne Vám častejsie spúštať kompresor – tým rastie zaťaženie kompresora a spotreba paliva.
Starý olej v klimatizačnom systéme už nestíha absorbovať vlhkosť ( jedna z mála známych funkcií oleja do klimatizácií ). Vlhkosť spôsobuje koróziu a zrazu je zle, klimatizácia v lepšom prípade iba nechladí no v horšom si pripravte stovky € na nový kompresor, preplach systému a ďalšie potrebné úkony. Odporúča sa zapnúť klimatizáciu aspoň na 10 minút každý mesiac a to aj v zimnom období.
Okrem vyššie uvedených problémov v klimatizačnom systéme je pre naše zdravie dôležitý interér vozidla v ktorom trávime čoraz viac času. Počas teplých dní sa
klimatizačný systém stáva liahňou pre rôzne baktérie/vírusy ktoré síce nevidíte ale škodia Vám a Vašej rodine.