Servis klimatizácií

Kompletný servis klimatizácie oboch typov chladív R134a, R1234yf

 

Naše zariadenie TEXA 780R BI-GAS spĺňa normy na servis a diagnostiku obidvoch chladív typu R134a ale aj na nové chladivo R1234yf ( HFO1234yf ).

 

Zariadenie nemá problém ani s hybridnými/elektrickými automobilmi, ktoré používajú špeciálny POE olej.

Chladivá používané v automobiloch

Starý typ chladiva R134a 

 

Používané v automobiloch do roku 2011 – s výnimkou do roku 2016
Kompletný servis klimatizácie zahŕňa:
napojenie zariadenia na systém
úplné odsatie starého chladiva a oleja
vákuovanie systému
vákuová skúška tesnosti
vstreknutie nového oleja a UV farbiva do systému
naplnenie chladivom R134a
test tlaku a funkcie klimatizácie
meranie účinnosti chladenia
tlač protokolu o naplnení klimatizácie
Nový typ chladiva R1234yf ( HFO1234yf ) 

 

Začalo sa používať od 1.1.2011 podľa legislatívneho nariadenia EU kvôli zníženiu skleníkových plynov v atmosfére.

 

Kompletný servis klimatizácie zahŕňa:
napojenie zariadenia na systém
úplné odsatie starého chladiva a oleja
vákuovanie systému
vákuová skúška tesnosti
vstreknutie nového oleja a UV farbiva do systému
naplnenie chladivom R1234yf
test tlaku a funkcie klimatizácie
meranie účinnosti chladenia
tlač protokolu o naplnení klimatizácie

Otázky a informácie

Ak chcete zabezpečiť čo najdlhšiu životnosť klimatizácie, zachovať jej plnú funkčnosť a zároveň maximálnu čistotu odvzdušia, treba myslieť na pravidelný servis klimatizácie. V každej klimatizácii ubúda chladivo (ročne to môže byt 10-15%), olej a následne klesá aj účinnosť klimatizácie. Je to dlhodobý proces a preto ho až tak nevnímame.

 

Ak klimatizácia nepracuje s dostatočnou účinnosťou tak jednoducho otočíme regulátor teploty viac do modrej polohy, pokiaľ máte digitálnu klímatizáciu všetko za Vás spraví automatika. Začne Vám častejsie spúštať kompresor – tým rastie zaťaženie kompresora a spotreba paliva.

 

Starý olej v klimatizačnom systéme už nestíha absorbovať vlhkosť ( jedna z mála známych funkcií oleja do klimatizácií ). Vlhkosť spôsobuje koróziu a zrazu je zle, klimatizácia v lepšom prípade iba nechladí no v horšom si pripravte stovky € na nový kompresor, preplach systému a ďalšie potrebné úkony. Odporúča sa zapnúť klimatizáciu aspoň na 10 minút každý mesiac a to aj v zimnom období.
Okrem vyššie uvedených problémov v klimatizačnom systéme je pre naše zdravie dôležitý interér vozidla v ktorom trávime čoraz viac času. Počas teplých dní  sa

 

 klimatizačný systém stáva liahňou pre rôzne baktérie/vírusy ktoré síce nevidíte ale škodia Vám a Vašej rodine.

 

Najúčinnejšie odstránenie baktérií vykonávame vďaka dezinfekcii interiéru ozónom ktorý zabíja až 99,9% baktérií. Doporučuje sa aj výmena kabínového filtra ideálne s obsahom uhlíka ktorý na základe chemickej reakcie rozkladá nebezpečné látky z okolitého prostredia. Ak patríte medzi alergikov spoločnosť MANN vyrába biofunkčné antialergénne filtre viac sa dozviete TU.

Máte záujem o službu alebo cenovú ponuku ?

Vyplňte kontaktný formulár, následne Vám čo najskôr odpíšeme